donderdag 4 juni 2009

Verbeelden

2007
woensdag 8 augustus
Datum: 8 augustus 2007 22:22
Titel: Verbeelden

Nieuwe titel denk ik.. komt steeds bij me terug



Ben gedachten
Nee snippers van gedachten
aan het verzamelen
Voor wanneer er maar nood is
Nood aan verdwaalde gedachten
Nood aan verdwaalde ideeën
Dolende zinnen
Dolende snippers van dit en dat
Ieder beeld gevangen in de spiegel
De spinnenspiegel uit mijn jeugd
Alles is er om de beelden te vangen
De snippers van beelden
Die het alles en het niets omvat
Snippers van beelden
Slechts geprent in mijn geheugen
Snippers van iets denk ik
Snippers van niets
Alles verdwijnt uiteindelijk
In de grote vernsipperaar
Om te belanden op de beeldenberg
Om te belanden op de gedachteberg
Van alle snippers die wij maken
Klein en groot, eerst niets wetend
Gedachten en beelden
een weg alleen een pad
Vol beelden snippers van beelden.
Beelden van de grote versnipperaar
Beeldenvanger in de nacht

Die nacht ging de macht aan de grote versnipperaar
Die verdeelde en heerste
Vanuit het duisterste van de nacht
Plakkend de beelden en gedachten
Tot ongerijmdheden
Tot reeksen die niet klopten
Tot onkernheden
Want tot het niets in het iets zou het leiden
Was de overlevering van de kleine versnipperaar
Niet tot het leiden in het niets
Dat was de verwording van het versnipperde woord
Wachtend op dolende beelden
Blijf zittend ik op de steen
Wachtend op dolende gedachten
Om ze mooier te maken
Met blijdschap te ontvangen
Om ze te maken tot wat ze zijn


©2007-2009 Jan Veldsink

Geen opmerkingen:

Een reactie posten