donderdag 4 juni 2009

Gedachten

Datum: 8 augustus 2007 22:41
Titel: Gedachten

Er wandelen zomaar opeens
Gedachten, ongevraagd door mijn hoofd
Langzaam vertrekkend op punt A

Van daar over de rand van de tafel naar B
Niemand vraagt me waar dit toe leid
Geen gewelddadige vorm deze gedachtenwandeling

Laten we deze dachten een een tijdje volgen
Dacht ik nog en mijn ogen vielen toe
Verdwijnend in een zee van beelden
Verachten de beelden opgedrongen
Stijver dicht mijn ogen om het maar niet te zien
Half open en het is terug
Hardnekkig deze keer
Het beeld verdwijnt niet
Open dicht.. zelfde beeld
Ik mag me versgissen
De werkelijkheid dringt zich aan mij op
Vertrekken van van punt B
Hie wordt waar gesproken

De schommel van mijn jeugd
Stond op een dijk
Met uitzicht op de groene
Veel groener veleden met de sloten en de vogels
en daar de geur van gras

Stil wer sluit ik mijn ogen
Spleetje licht verdwijnt
En in die schemering tussen open en dicht
Verdwijnt en verschijnt hetzelfde beeld
Altijd hetzelfde beeld

©2007-2009 Jan Veldsink

Geen opmerkingen:

Een reactie posten